​Залізничний транспорт в Болгарії

У 1864 році почалося будівництво першої залізничної магістралі на території Болгарії. Англійська концесія "Паушіліні" братів Бирклей будували лінію Русе-Варна довжиною 224 км. Ця магістраль повинна була сприяти розвитку двох портів в містах Русе і Варна. Магістраль пройшла по болотистих районах близько Каспичан і Провадия, де насип створювали спеціально.

Вы можете купить белье кей по самой выгодной стоимости на сегодняшний день.

Лінія Русе-Варна була відкрита в 1866 році. За Берлінському договору Князівство Болгарія повинна була викупити магістраль за величезну суму в 42 млн. Лев, - суму рівну річному бюджету Князівства. Інша важлива магістраль Истамбул-Белово побудована в 60-і роки XIX століття, як початковий відрізок транс'європейської магістралі. Перший закон князівства про залізничний транспорт створений в 1885 році після 3-х місячного обговорення в Народних зборах.

У ті роки будівництво залізничної магістралі, що з'єднує великі європейські міста, стає важливим завданням, тому у Відні проводяться збори "Конференція чотирьох" представників Туреччини, Болгарії, Сербії та Австро-Угорщини, на якій обговорювалося питання будівництва нової магістралі Истамбул-Белград-Відень, по проекту Болгарія повинна була побудувати відрізок Вакарел-Царіброд.

У 1885 році парламент Болгарії оголошує тендер на будівництво ж / д магістралі. Уряд Болгарії вирішує відмовити іноземним компаніям і будувати дорогу своїми силами, допомагаючи таким чином розвитку національної промисловості. Болгарський підприємець Іван гроно створює перше "Болгарське будівельне товариство". Необхідні капітали збиралися через підписку (акції та облігації). У 1888 році в будівництво Белово-Вакарел включається і уряд, і 12 серпня лінія була відкрита. Так Болгарія була з'єднана з Європою. Цей день вважається і днем народження Болгарської залізничної промисловості.

За перші 20 років XX століття в Болгарії було закуплено 4312 товарних і пасажирських вагонів і більше 300 локомотивів. Після оголошення незалежності в 1908 році 390 км залізничної колії було націоналізовано і вилучено у власників-іноземців. На початку XX століття вагони були маленькі і розділені на купе, які не повідомлялися між собою. Кондуктори завжди показувалися несподівано, як "чорти з шкатулки". Раніше вони носили вечорами на грудях маленькі гасові ліхтарі. Сигнал про відправлення подавався дзвоном на вокзалі. І зараз контролери в Болгарії з'являються досить несподівано, але на відміну від російських, вони досить лояльно ставляться до Вас: якщо не встигли купити квиток, ви оплачуєте його у вагоні.

Після другої Світової війни будівництво розвивається стрімко. За 50 років в Болгарії ввели в експлуатацію більше 3000 км рейок. У 1952 році пускається в експлуатацію подбалканская лінія з першим в Болгарії тунелем Козниця довжиною близько 6 км. У 1963 році пустили перший електрифіковану ділянку Софія-Пловдив. У 1978 році відкрита поромна переправа Варна-Іллічівськ.

Залізнична мережа Болгарії зараз складається з понад 4300 км залізничних ліній, 4055 з яких зі стандартною шириною між рейками (1435 мм), останальние вузькоколійки (960 мм).

Для задоволення потреб пасажирів у Болгарії пропонуються різні види залізничних перевезень: звичайні, швидкі, експрес, міжнародні (1-го і 2-го класу, "м'які вагони", для тих, що палять і для не курящих пасажирів і т.п.). Передбачені великі інвестиції в поліпшення комфорту, додаткових зручностей та ін.