Колекторські агентства: навіщо вони потрібні і як вести себе з колекторами
Робота колекторського агентства вимагає заповнення великої кількості документів, спеціального програмного забезпечення і так далі. Тому колектори воліють працювати з тими клієнтами, хто може забезпечити безперервний потік боржників. За разові замовлення агентства беруться неохоче, і тільки тоді, коли мова йде про дуже великі суми.
На этом сайте вы сможете найти коллекторскую
компанию Таліон Плюс выполним работу быстро и качественно.
Основні клієнти колекторів - юридичні особи. В першу чергу це банки, оператори зв'язку, представники сфери ЖКГ, оптові продавці, страхові компанії.
Колектори працюють за двома схемами. Перший варіант - колектор діє згідно з агентською угодою з кредитором, виступаючи від його імені і за його рахунок. Другий варіант - колектор викуповує борги і сам діє як кредитор.
Якщо боржник не був письмово повідомлений про відбулося переході прав кредитора до іншої особи, новий кредитор несе ризик викликаних цим для нього несприятливих наслідків. У цьому випадку виконання зобов'язання первісному кредиторові визнається виконанням належному кредиторові ».
Колекторське агентство має право:
проводити переговори з боржником і направляти йому вимоги про виплату боргів - в тому числі в рамках досудового врегулювання спору;
збирати інформацію про боржника для коригування своїх дій. Наприклад, колектор має право аналізувати час телефонних дзвінків боржника, щоб згодом дзвонити йому в той час, коли той з більшою ймовірністю зніме трубку;
представляти інтереси кредитора в суді і у виконавчому провадженні;
робити інші дії, допустимі чинним законодавством.
Колектори зобов'язані передавати в бюро кредитних історій, що входить до державного реєстру, всю наявну у них інформацію, необхідну для формування кредитних історій.
До сих пір колектори користуються такими методами, як повідомлення про борги сусідам і товаришам по службі боржника, однак після того, як буде прийнятий законопроект «Про діяльність по стягненню простроченої заборгованості», представлений Мінекономрозвитку в липні 2011 року, колектори такої можливості позбудуться.
Зате отримають право вимагати від боржників відшкодування витрат, понесених у ході боргу, суми яких будуть визначатися судом.
На що не мають право колектори? ↑
Дії колектора не повинні суперечити законодавству. Зокрема, вони не мають права:
загрожувати боржнику фізичною розправою або арештом;
використовувати нецензурні вирази;
проникати без дозволу в квартиру, вилучати майно боржника;
дзвонити по ночах - з 23.00 до 6.00;
вводити боржника в оману з метою змушення здійснення платежу;
не може загрожувати арештом;
діяти анонімно: колектор зобов'язаний повідомити боржника своє ім'я та прізвище, назву компанії, а також розмір, характер і підстави для стягнення заборгованості.
Що робити, якщо колектори вам загрожують? ↑
Однак в даний час, користуючись відсутністю чіткого законодавства і юридичною безграмотністю боржників, деякі колектори використовують загрози, шантаж, вимагання та інших методи переконання, описані в кримінальному кодексі.